11 Haziran 2017 Pazar

Hobbit - J.R.R. Tolkien

Elimde kitap kalmadı, kızımın kitaplığına sarktım. Şöyle aklımın kalacağı, dur bir sayfa daha okuyayım da öyle uyuyayımdiye elimden bırakamayacağım bir yoldaş arıyordum. Niyetimi anlatınca Selin bana derhal Hobbit'i verdi. 

Beni  ve kitaplarıbu kadar iyi tanıyan bir kızım olduğu için Smeug'dan da zenginim ben :-)


Tolkien'i bir yazar olmaktan çok bir deha diye nitelendirenlere katılmamak olası değil. Haberlerini izleyemediğim, hep aynı sesleri ve angut suratları görmekten kurtulamadığım bugünlerde beni benden aldı bir süre o dünyada yaşamamı sağladı. Yazan kadar çevirmenin de önünde saygı ile eğilmeden duramıyorum.


Hobbit'in önce filmini izleyip sonra kitabını okumuş oldum. Klasik olarak ,kitap filme beş basıyor. Ciddi farklılıklar vara arada ama sanırım sinema filmi olması için o değişiklikleri öngören de kötü bir şey yapmamış. Ama önce sinemayı izlediğiniz zaman, kitabı okurken karakteri hayal edemiyorsunuz. Simalar kodlanmış oluyor zihninizde. Bilbo'yu okurken ister istemez Martin Freeman oluyor kafanızda filan.
  


Kral Thorin bana hep rizeliymiş gibi gelmişti filmi izlerken..la havle bu benim dimağıma bir reset atmak olası mı acaba?



Neyse kitaba dönersek; dil akıcı, kişiler karakterler detaylı. Okurken ıslanıyor okurken  yoruluyorsunuz : anlatılanı yaşamamak elde değil. 425 sayfa bitince, üfff diye kalakalıyorsunuz. Komik bir şekilde bu seriyi tersten izliyorum ben. Önce Yüzüklerin Efendisi üçlemesini okudum sonra aslında daha evvel okunmasıgereken Hobbit'i okudum şimdi de Simarillion'u aldım elime.

Kitaptan hoşuma gidenler:

-"Biz karanlıktan hoşlanırız" dedi cücelerinhepsi. "Karanlık işlere karanlık gerekir!Şafağa daha uzun saatler var"

"Şendir Mayıs mevsimi" dedi Bilbo yağmur yüzünü döverken. "Ama sırtımızı efsaneler verdik ve sılaya dönüyoruz. "

11 yorum :

  1. Ben de yıllar yıllar önce yüzüklerin efendisini okumuştum. Sonra filmleri izleyince serinin devamını okumadım. Bu arada Tolkien hakikaten bir deha. Çocuklarına uydurduğu masallarmış bunlar. Sonrasında yazıp kitap haline getirmiş. Elf dili de tamamen kendi uydurmasıymış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne muhteşem ve ne zordur böyle bir babanın evladı olmak.
      Bak şimdi biraz daha eğildim yazılarının önünde...

      Senle paylaşmak ne güzel oldu :-)

      Sil
  2. Kesinlikle bir deha, ben sadece Yüzükler'i okudum. Diğerlerini okumadım. Fatoş hanımın da belirttiği gibi üşenmemiş bayağı yapay dil uydurmuş, kaç yazar bunu yapabilir? Hakikaten bir deha...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu tanımak aynı hazzı vermezdi belki, kitapları ile tanıştığımdan dolayı mutluyum Müjde

      Sevgiler

      Sil
  3. Ben hepsini filmlerden çok önce okudum ve sizle aynı sırayla :)
    Zaten yetişkinlere masallar işte.
    Şok olmak,dehanın önünde saygıyla eğilmek istiyorsanız daha iyisi var bizde aynı türe öykünen: M.Mungan- Şairin Romanı
    Not:isterseniz detaylı bir yazıda yazmıştım ben blogum da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. M. Mungan iliklerime kadar bana işleyebilen bir ruha sahip. O ve Oğuz Atay bu dünyadan değil mi diye düşündüğüm olmuştur sıkça.

      Not: Bloğunda yazdığının linkini yollar mısın hem ben hem bu sayfaya bakanlar kolayca erişebiliriz yazına böylece , ne hoş olur

      Sevgiler

      Sil
    2. http://kafkayamektuplar.blogspot.com.tr/2013/03/murathan-mungan-sairin-roman.html?m=1

      Sil
  4. Tolkein müthiş bir yazar. Kitapları hem sürükleyici hem fantastik. Ben önce kitabı okuyup sonra filmleri izleyenlerdenim. Nedense kitaplar daha baskın gelir filmlerden. Yalnız sözü edilen Tolkein ise sıralama değişebilir tabi, hatta aksiyonlardan dolayı film ön planda.:)

    O halde sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mukaddes,

      Filmleri de muhteşem ama kitaptan iki boy ufak kalıyorlar yaaa. Bi sürü kahraman eksik filmlerinde. Misal; Yüzüklerin Efendisi'nde Tom Bombadil yok. Onsuz olur muydu o serüven?

      Sevgiler

      Sil
  5. Önce filmini izlediğimde bende de karakterleri hayal edememe var maalesef. Filme sadık kalmayı tercih ediyor beynim ki ben bundan hiç hoşlanmıyorum Kadriye :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte tam da bu yüzden tüm kitabı Rizeli bir cücenin hayali ile okudum Şebnem :D ))))))))))

      Sil