17 Haziran 2014 Salı

Ölüm Post-İt Misali Hayatlarımızda


Veli seminerinde sıkıntıyla sağa sola bakınırken fark ettim..el ele tutuşmuş birbirlerine gülümsüyorlardı. Etrafa mı öyle görünüyorlar acaba diye düşünüp bi daha baktım...yok, kenetliydi parmaklar, gözlerinin içi gülüyor ve sık sık birbirlerine bakıyorlardı. İçimi çektim, flört günlerini hatırladım ve sonra gözlerim ve aklım tekrar sahnede anlatılanlarla o gün yapacaklarım/yetiştirmem gerekenler arasında bölündü.


Ama genel tabloda o kadar aklıma yer etmiş ki o birkaç saniyede bulduğum huzur ve neşe, utanmazca saklı bahçelerinde gezindi gözlerim ne zaman aynı ortamda olsak. Elleri hep kenetli, gözleri hep kalabalıktan muaf birbirlerine ait. Bir muhabbetimiz olmadığı için yanlarına gittiğim yoktu, diğer tüm velileri izlediğim gibi uzaktan izlediğim ama görmekten hoşnut olduğum bir aileydi.

Kızımın mezuniyet gününde okuldan telefon gelip bir öğrencinin babasını kaybetmesi nedeni ile mezuniyet gününü iptal ettiklerini söylediklerinde babasını kaybeden öğrencinin adını 3 kere tekrar ettirdim..inanmak güç, hayat bu diye geçiştirmek imkansızdı.

Hastaymış meğer...aldırmamış, "hadi yaşayalım" modunda gülümsemiş her gelen güne ve hüzünle bakmış her giden günün ardından. Sevgi seli olmuş ardından tüm kelimeler, onu yolculayan ardından ailesine koşan herkes şaşkın ve üzgün..Bugün baş sağlığına gideceğim. Evlerine ilk kez gideceğim. Telefon görüşmesi benim için zaten zordu. Onca sene merhaba'dan başka bir şey söylemediğim bir hanımı arayıp baş sağlığı dilemem gerektiğinde ne diyeceğimi bilmiyordum. Aklımda sağlam 1-2 cümle tuttum her ihtimale karşı söz tıkanırsa söyleyeceğim. Oysa o, o kadar doğal o kadar içten yaşıyordu ki acısını, kalıp cümleler ya da bunca sene bir merhabayı zor aldık düşüncelerinden uzak göz yaşlarına boğuldu telefonda. "O kadar çok sevmiştik ki birbirimizi Kadriye Hanım" diyen sesinden sonrasını duymadım. Acı, hak etmediğim kadar dostça beni de kabullenmişti. Yanına gidip elini bir kez tutmak ve gözlerinin içine bakmaktan başka bir dileğim yoktu.

Tüm asosyalliğimi arka cebime koydum ve bir veli seminerimde sevginin saygısının kazanan o çiftin evine gitmek ve boşvermekle esirgediğim her selamın azabını çekmek için yola koyuldum. 

Biliyorum,o rutin işleyişin içerisinde olması gerekenleri yerine getirirken gönlüm fısıldayacak "ben görmüştüm sevginizi, ölüm ayırmaz ki sizi "

18 yorum :

  1. Her ikisine de yeni hayatlarında mutluluk ve başarı dilemek kalıyor bize ..Sağol

    YanıtlaSil
  2. Cok acidi icim 26 sene once 26 yasindaki esimi 45 gunluk kizimdan sonra kaybettim. O gunleri hatirladim ve simdi bu aciyi yasayanlar icin icim parcalandi. Uzgunum geride kalanlar, cok uzgunum gidenler icin, iste o yuzden ben delilikleri severim. Basiniz sagolsun, benim icinde iletirseniz sevgilerimi mutlu olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen ne zor bir sınav vermişsin gencecikken gencecikken Mukaddes...benim de sana içim yandı. Elbette iletirim sevgilerini ve iyi dileklerini...oyyy sen de beni ayrı alt üst ettin :-(

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Benim temizlikçinin bir lafı var Havva, "en kolayı peynir, o da çiğnemeden yutulmuyor" . Allah yokuşlarımızı düz yol etsin, elimizden tutup yelkenimize rüzgar olan dostlarımızı bol eylesin.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Ağlama Sertaç, onlar sevgi ile uğurlamışlar birbirlerini. Bedenen ayrı gönülle birler halen, bugün net gördüm bunu bir kez daha. İnsan gerçekten sevince ölüm bile ayıramıyormuş demek

      Sil
  5. Allah sabır versin her ölüm acıdır da en çok vakitsiz ölümler acıtıyor benim içimi:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebuş'um, aklıma Yüzüklerin Efendisi'nde Gandalf'ın sözü geldi : Yaşayanların Bir Çoğu Ölümü Hak Eder. Ölülerin Bazılarıda Yaşamı Onlara Ölüm Yada Yaşamı Verebilirmisin Frodo ?...

      Sil
  6. şimdi bu yazıya da yazılmaz ama sanırım görmedin ben seni mimledim,kaynağı insan yavrusu,o pe hito'yu pehito beni mimledi.
    lütfen aşkın bedenlenmiş halleri başlıklı yazımı okur musun,o bir mim.biiraz değişik:))
    ama senin yazını çok merak ediyorum,
    teşekkürler,sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın Havva, bu mim çok değişik
      sen de kendin gibi yazmışsın...sıcak bir yaz gününde buz gibi soğuk su bulan biri gibi hissettim.Harika ama yavaş yavaş yudumlamam lazım...

      Şimdi(i'm a saf kan laz) emin olmak için soruyorum..bir rüya mı anlatmam-kurgulamam gereken 1 ben var bende benden içeri denilen benin anlattığı?

      Sil
    2. senin beni mimlediğini gördüm,o mim'e birgün önce cevap vermiş olduğumdann kopyalayıp sana yapıştırdımmm:)
      benimkine gelince canın ne çekiyorsa ister kurgu ister olduğu gibi:))
      kolay gelsin,merakla bekliyorum

      Sil
    3. Havva..umarım hayal kırıklığı yaşatmam sana.Yazdım :-)

      Sil
  7. kör gözüme parmak girsin :-)
    e , ben de seni mimledimdi?ama çok becerememiş olabilirimdi :-(
    hemen bakıyorum Havva

    YanıtlaSil
  8. hayat bazen en sevdiklerimizi almazmı bizden...
    Neden bilmiyorum ama salya sümük ağlıyorum şu an... İçime dokundu :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan olmanın belki de tek temel kuralı değil mi gönül kapılarını bu kadar açabilmek? Göz yaşları ruhu yıkar arındırırmış..o arınmış güzel gönlüne selam olsun

      Sil
  9. Üzüldüm ayrılmak zorunda kalmalarına, sevindim bu hayatta pek çok kişiden daha uzun ve yoğun sevgi içinde yaşayabildiklerine..

    YanıtlaSil